Personlig Träning

PERSONLIG TRÄNING ”GÅ I MÅL MED DINA MÅL” MED OSS SOM PT!

Som Er Personliga Tränare kan vi erbjuda alla från nybörjare till elitsatsande träning som leder er framåt mot era upsatta mål, målet kan vara allt från att komma i dom där byxorna som du inte kunnat ha på 10 år, kunna slå en golfboll 20 meter längre, lägga på dig mer muskelmassa eller helt enkelt bara må bättre både fysiskt och psykiskt. Vi kommer under hela tiden att finnas där för er för att stötta och motivera, skapa nya träningsupplägg åt er beroende på vilket mål som skall uppnås. Vad kan vi mer hjälpa er med?
  • Skadeförebyggande träning – Träna säkert och minimera risk för skador innan dom uppkommer ”Prerehab”
  • Rehab av tex. Skador – Om olyckan varit framme och du skadat dig så hjälper jag dig att skapa en rehabträning så du snabbt blir bättre.
  • Styrketräning – Optimera din styrketräning med rätt teknik och optimera muskeltillväxt.
  • Funktionell styrka – Träning som fokuserar på att göra din vardag lättare.
  • Idrottsanpassad träning – Anpassad träning för dig som håller på med någon specifik sport.
  • Seniorträning – Träning för äldre.
  • Gravidträning – Träning för dig som är gravid.
  • Rörlighetsträning och stretch – Stel i muskler? Svårt med rörlighet? Då är detta träningen för dig.
  • Uppföljning av träningsresultat – Följ upp ditt resultat för att se framstegen du gör och få bevis för att träningen fungerar.

Effektiv träning Effekten av att ha oss som PT varierar naturligtvis men i många fall är förbättringen av ditt träningsresultat oerhört stort då du får ett anpassat träningsprogram avsett just för dig som du även följer vid träning på egen hand. Resultat Eftersom du får ett program som är anpassat efter dina behov så kommer du också att få ett bättre och snabbare resultat eftersom du kommer att träna på ett mer effektivt sätt. Dina resultat följs regelbundet upp med tester av styrka, kondition och kroppssammansättning beroende på vilket resultat du vill uppnå. Samtidigt som du kommer att känna att du kommer att bli piggare och orka mer både på och utanför gymmet. Motivation med oss som PT hjälper dig med din motivation för träningen, ser till att du får stimulerande och rolig träning samtidigt som du har någon som puschar och driver på dig i varenda övning, i varenda set, i varenda repetition genom hela passet så att du presterar långt mycket mer än du själv trodde var möjligt. När du har bokat in en PT timme så kommer du helt enkelt att vilja gå till gymmet. Kunskap En genomförd timme med oss på gymmet kan hjälpa dig med din träning hela livet! Som PT är vi som en levande kunskapsbank inom träning så du kommer att lära dig mycket om hur träningen skall utföras på ett korrekt sätt och det är något du har med dig genom hela livet även när du tränar på egen hand. Du får helt enkelt lära dig just det du behöver i din träning. Säkrare träning En av dom viktigaste uppgifterna vi som PT har är att se till att du tränar på ett säkert och korrekt sätt, dvs att du använder dig av korrekt teknik i varje övning för att undvika skador. Använder du dig av felaktig teknik kommer du kanske inte bli skadad idag men kommer på sikt få problem med belastningsskador osv, på muskler, leder, ligament osv. Rehabilitering Har du problem med någon skada eller bara har ont så kan vi som PT hjälpa dig att skapa ett träningsprogram som hjälper dig att bli bättre och att hitta lösningar som gör att du kan träna upp en gammal skada så att du kan återgå till din idrott så fort som möjligt samtidigt som vi ser till att minimera risken för att skadan skall komma tillbaka. När du träffar oss för allra första gången kommer vi tillsammans samtala om din hälsa och träningssituation. Det är viktigt att lära känna varandra och se till att båda har klart för sig vilka mål vi gemensamt ska sträva mot.

Tips!

Innan vi har vårat första möte är det bra om du kan beskriva för mig vad det är du vill ha ut av träningen. Vad är det som fått dig att välja personlig träning? Vad vill du uppnå? Om du redan själv har en tydlig bild av vad det är du vill, kommer du att få ut mer av varje träningstillfälle.